Blog Archive


selagi masih bernafas, selagi masih boleh berfikir, selagi mampu untuk menimba ilmu,
tak kan aku mati dalam lautan racism di tanah air ku sendiri,
tak kan aku mempratikkan budaya stereotyping di tanah air ku sendiri,
malah akan aku cuba sedaya upaya untuk mengurangkannya satu demi satu,
sebagai seorang rakyat di tanah air ku ini.

i may be small, but i understand which is wrong.
i may not know much, but i can see which is wrong.

dari dulu kata racism tak elok, akan divide the nation
dari dulu lagi...apape manifesto pun, dlm buku teks, dlm buku agama, dlm ceramah motivasi, dlm karangan spm yg bagai nak rak kita tulis. semua bilang racism tak elok, semua bilang kita perlukan perpaduan, sekarang dh kata perlu, kenapa tak mahukan? kenapa?

standard 3 bangsa ayat:

#melayu, janji melayu.
#org cina..biasalah.
#heish org india ni.

dan aku tahu, ade certain voume pitch bila korang baca tu kan. dari situ dah bole nmpk da.

dari dulu aku pendankan ideologi ini pada sanubariku. kalau aku mahu benci pun (ats pilihan ku sdri) akan ku benci insan tersebut, dan bukan kaumnya secara keseluruhan.

allahuakbar.