Blog Archive


saya start balik menaip, yeayy! (forever alone yeay)
akan tetapi masih tetap tak akan promote dikau wahai teman sejati ku ini
biarlah kita bergurau senda dibelakang tirai tanpa nak promote sini sana (dh halal ok) macam tergila-gila kan pujian insan dimuka bumi ini.

disini saya nak isytiharkan bahawa saya penat sebenarnya, tahun pertama ijazah.
mula2 buat asasi pastu drop then teruskan dengan ijazah.
wah cmne tu? mehh tidak penting latar belakangnya.

asasi dan ijazah. dunia yang sangat berbeza.
nk kata dugaan duniawi merenjam daku? oh tidak, saya jenis kurang sosial nyer
tapi dugaan jiwa dan mental. haaa inilah topiknya.

percaya tak. saya tak pernah rasa stress? jeng3

stress adalah suatu perasaan yang sgt tak best, rasa macam jantung kena tumbuk, otak kena langgar lori siap reverse lg lori tu with the essence of tears streaming down. (definasi sdri, saya tak digalakkan utk plageraiz)

semester lepas (kot) tetiba perasaan itu datang. pada mulanya saya menyumpah sini sana, yelah terkejut bhai, lepas itu saya mintak simpati manusia, sedihnya tak dilayan ada yang nasihat nyer mcm tak bole nak register, last2 apa saya buat? sujud pada yang Maha Kuasa. masa ni rasa marah pada diri sdri, kenapa tak pikirkan yang Maha Satu terlebih dahulu? grrr.

then waddya you know. tenang hati dibuatnya. maka disini saya ter confuse.

ada orang kata, orang kata lah, kalau rasa resah rimas, ceritalah pada kawan karib akan tetapi.....kawan itu pun sama seperti saya, insan yang ada flaws, insan yang ada perception sdri, insan yang ada experience sdri. mana mungkin dia boleh faham situasi saya ye dak? empathy mungkin akan berlaku tapi jarang sekali/tak pernah mereka akan faham 100%. saya menggagap bahawa kawan hanya sekadar dapat dengar saje rintihan dalam hati ini bukan memberikan/menunjukkan solusi (saya lah yg rasa cmni) bukan kawan je saya pikir cmni, bahkan boipren pun tergolong sekali. sebab itu jarang saya mengadu2. wahahahaa (tah nape gelak ttbe)

so saya pikir, siapa lg saya boleh mengadu yang saya yakin mampu menunjukkan solusi, siapa lg kalau bukan Allah s.w.t (sbgi seorg muslim) selalunya, begini routine saya bila dugaan mai. smpai saya rasa, aku ni mcm anti-sosial lak dgn kawan2.

tetapi sbgi seorg manusia, saya juga inginkan kehangatan manusia lain ;(

*mengeluh*


....susahla nak sambung post ni. setakat ni je boleh?